Pastorn har ordet

Denna text publicerades första gången den 14 januari, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I skrivandets stund så lägger vi Julen bakom oss men med ett nyfött barn, nämligen världens frälsare. Livet med en nyfödd blir inte som det varit, man möts av nya utmaningar och det är med dessa vi går in i ett nytt år.

När Maria fick beskedet om att hon skulle föda världens frälsare så ställer hon en fråga: Hur ska detta ske? Svaret hon fick:Den högstes kraft ska komma över dig. För Gud är ingenting omöjligt! Så kanske vi ställer oss frågan då vi ser oss omkring. Världen blir inte enklare att leva i. Människor blir allt mer stressade och upptagna och mitt i allt detta ska vi vara församling.

Om vi vill ha med Jesus att göra så behöver vi också prioritera honom. Så varför inte börja med att planera en personlig andakt varje dag och därefter alla gudstjänster i din nya almanacka. Då har du lagt den bästa grunden för ett bra och välsignat 2018.

Själv så lägger jag ett intensivt, intressant men utmanande år bakom mig och ser framemot ett spännande år, då vi som församling vill sätta fokus på evangelisation. Genom de olika verksamhetsgrenar vi har och genom att finnas för vårt Vinslöv på olika sätt. Där vill vi berätta, vi vill sjunga om vår tro och det ljus och hopp som vi funnit.

Jag har en önskan om att vi skulle kunna få igång ”smågruppen” där vi möts i samtal och bön under enkla former hemma hos mig eller dig.

När våren kommer så kan du besöka vår SecondHandbutik och köpa dig en ny ”vårstass”. Vi vill att vår butik ska få vara en mötesplats, men även en resurs för människor i andra länder.

Vi har även fler barn att ta hand om nämligenJoykids och Step of joy som gläder oss med sin sång. Dessa är viktiga och de bär vi med oss i våra böner precis som ledarna.

Jag vill också lyfta våra bönemöten, bönen är själva motorn både i vårt privata men även gemensamma andliga liv.

Om allt det jag, vi som styrelse och församling önskar så behöver vi den högstes kraft. Vi vill så gärna prestera och visa oss duktiga men det gör oss bra trötta. Vi behöver ta hjälp av honom som är vår hjälpare, vägvisare, tröstare och rådgivare för ”För Gud är ingenting omöjligt”

Åse Gardebrand Pastor