Information om Corona

Denna text publicerades första gången den 16 mars, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Det kommer hela tiden ny information om Coronaviruset och vilka åtgärder man ska vidta. Bl.a. sägs det att personer över 70 år ska undvika sociala kontakter men man behöver inte sitta inomhus. Equmeniakyrkan har idag ingen allmän uppmaning till församlingarna att ställa in gudstjänster och samlingar, men varje församling behöver fatta beslut efter sina förhållanden. Vi i Betlehemskyrkan har för avsikt att ha följande samlingar:

• Tisdag 10.00 Förmiddagspromenad. Ta med eget fika
  • Onsdag 15.30 Sturekören övar
  • Onsdag 18.30 Bön i Fastan
  • Söndag 10.00 Gudstjänst

Det är helt frivilligt att delta i de samlingar vi har. Känner du dig osäker så stanna hemma.

Här på hemsidan och på Facebook lägger vi varje vardag ut ”Dagens tanke” som du kan lyssna på.

För de som är sjuka, har förhinder eller inte vill delta i församlingens gudstjänst  vill vi tipsa om gudstjänster som sänds i radio och TV.

Känner du dig orolig, ensam eller vill fråga något om vilka samlingar vi har är du alltid välkommen att ringa pastor Katarina Linderborg på tel 072 565 24 60

MajLis Morhed Hultvall, ordförande
Karin Gustafsson, vice ordförande