Pilgrim i stan 11-13 juni

Denna text publicerades första gången den 31 maj, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I år blir det Pilgrim i stan tre dagar. Det blir ingen middag i kyrkan och vi håller kvällens föreläsning utomhus, men om det skulle regna flyttar vi in i kyrksalen. Lördagen blir det ingen
kvällssamling. Välkommen att vandra med oss en dag, två dagar eller alla tre. Varje dag eller varannan, precis som det passar dig bäst. Kan du inte vara med och vandra är du välkommen
till kvällsprogrammet. Ingen anmälan behövs. Vi ser till att hålla avstånd till varandra i vandringen, vid rasterna och på kvällen.
Upplägg:
09.00 Morgonbön
09.30 Dagens vandring startar. Ta med matsäck till fika och lunch.
14-15 Tillbaka till Betlehemskyrkan
19.00 Föreläsning (Endast torsdag och fredag)
På torsdagen den 11 juni kommer Monica Sturzenbecker och vandrar med oss och talar på kvällen. Temat den dagen är Dalgångar och bergstoppar i livet. Monica kommer i höst att tillträda pastorstjänsten i Betaniakyrkan efter att Paul har gått i pension. Här får vi möjlighet att lära känna henne lite i förväg.
På fredagen den 12 juni är Sofia Strömberg medvandrare och kvällstalare. Temat är Att mötas i det mörka – klarar vi det? Sofia presenterar sig som samhällsengagerad entreprenör som ägnat sitt liv åt ord som berör, både som VD, rektor och konsult.
Lördagen den 13 juni blir temat  Att leva i Nuet. Paul Enlund och Katarina Linderborg, pastorer i Betania- och Betlehemskyrkan, leder samtalet utifrån de erfarenheter vi fått den här våren.