Klimatfasta – Klimaträttvisa

Denna text publicerades första gången den 4 februari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

För tredje året i rad uppmärksammar vi Fastan genom att Klimatfasta. Vi sörjer att vi inte kan träffas i kyrkan och samtala och be tillsammans, därför kommer vi i år att inbjuda alla som vill vara med till ett möte via ZOOM.

Du kommer att få en text att läsa innan träffen och sedan samtalar vi helt enkelt omkring den, för att sedan avsluta med bön.

Med början på Askonsdagen kommer det att under två tillfällen i veckan finnas möjlighet att koppla upp sig en timme på ZOOM, båda på onsdagar kl 15 och kl 19. Vill du bara vara med enstaka gånger går det bra.

Är du intresserad av att vara med i dessa samtal? Anmäl dig till Betlehemskyrkan på betlehemskyrkan.orebro@telia.com så kommer du att få material att läsa och länk till ZOOM-samtalet.