Fritidsgården

Välkommen till Fritidsgården Missveden!

Fritidsgården i Missveden är en frilufts- och lägergård som tillhör Equmeniakyrkan Hjo (tidigare Hjo Missionskyrka) och Equmenia Hjo (kyrkans barn- och ungdomsorganisation). Fritidsgården är en viktig resurs i vårt eget arbete, men vi vill också att den ska vara öppen för andra, enskilda och grupper. Gården ska ha en karaktär av robusthet, enkelhet och tillgänglighet. All verksamhet på gården ska vara alkohol- och drogfri.

Vi vill genom gården ge människor i alla åldrar möjlighet att vara i Guds skapelse; att leka, skapa och lära; och uppleva glädjen i att vara tillsammans. Vi vill också att gården ska fungera som reträttplats med rum för stillhet och bön.

Välkommen att ströva omkring i naturen, njuta av utsikten och kaffekorgen vid Fritidsgården! Gården passar också för läger, bröllop, personalutflykter och andra arrangemang, se information om uthyrning nedan.

Fritidsgården ligger i byn Missveden, cirka 4 km väster om Hjo, på väg mot Korsberga.

För mer information om Fritidsgården kontakta gärna
Anders Jesperson, tel: 070 279 20 94

Uthyrning

Fritidsgården hyrs ut för olika samlingar och aktiviteter. Klicka här för mer information om uthyrning.