Välkommen till Equmeniakyrkan och Equmenia i Kvillsfors

KvEk1-beskuren2


  • Ändringar i programmet för augusti

    Publicerat 2020-08-04 av Tomas Laveson

    Obs tider och medverkanden i gudstjänsterna den 16, 23 och 30 augusti enligt programblad har ändrats. Se kalender. Läs mer


  • Equmeniakyrkan Kvillsfors söker pastor

    Publicerat 2020-06-14 av Tomas Laveson

    Equmeniakyrkan i Kvillsfors är en aktiv församling med lång tradition inom Sv Missionskyrkan som vill uppmuntra och tjäna varandra och vår Herre. Idag har vi församlingsliv och verksamhet som når många människor i vår bygd. Vi tror att relationer är en viktig väg att nå ut med evangeliet om vår Herre Jesus Kristus och vill vara en gemenskap som möter de behov som finns hos människor i livets olika skeenden. Vi drömmer om att fler människor skall [...] Läs mer


  • Tack

    Publicerat 2020-06-05 av Tomas Laveson

    Nu är det tid för mig att gå i pension och avsluta min pastorstjänst. Jag känner stor tacksamhet för allt jag upplevt, alla erfarenheter och alla goda möten, både i offentliga samlingar och i personliga möten. Det finns ett stort engagemang och en positiv gemenskap bland människor i vår bygd och i våra församlingar. Det finns också ett gott ekumeniskt samarbete mellan våra olika kyrkor. Det känns bra att få vara en del av detta. Tack för gott [...] Läs mer


  • Lyssna till predikan den 7/6

    Publicerat 2020-06-05 av Tomas Laveson

    Nu finns predikan för den 7/6 att lyssna på eller läsa. Söndagen den 7/6 är heliga trefaldighets dag och temat är ”Gud – Fader, Son och Ande”. Guds treenighet handlar om att Gud inte är en ensam Gud utan han är gemenskap i sig själv. Dagens evangelietext berättar om Jesu möte med Marta när hennes bror Lasaros hade dött. Den handlar också om Martas tro och om din och min tro att Jesus är Guds Son [...] Läs mer


  • Lyssna till predikan den 31 maj

    Publicerat 2020-05-29 av Tomas Laveson

    Nu kan du lyssna på eller läsa predikan av Tomas Laveson för den 31/5. Den här söndagen är det pingstdagen som kommer 50 dagar efter påskdagen. Söndagens tema är ”Den heliga Anden” och episteltexten är från Apostlagärningarnas andra kapitel, verserna 1-11. Jesu vänner hade ända sedan hans himmelsfärd väntat på att löftet om den helige Ande skulle gå i uppfyllelse. Nu var de samlade till bön och då hände undret – den helige Ande uppfyllde dem alla och de blev [...] Läs mer