Partiledarutfrågningarna i Vårgårda
valet 2022 ikon

10–28 augusti 2022 | Tångahallen, Vårgårda

Equmeniakyrkans partiledarutfrågningar har varit ett inslag i varje svensk valrörelse sedan 1968. Tillsammans med församlingarna i Vårgårdabygden inbjuder vi nu till den 17:e i raden under augusti.

Pastor John Hedlund (Svenska Missionsförbundet) stod under många valår för de första utfrågningarna som drog fulla hus vart än dessa möten hölls. I år är det pastor Britta Hermansson som leder utfrågningarna för tredje gången i rad, tillsammans med pastor och biträdande kyrkoledare Joakim Hagerius.

Insamling

Överskottet från utfrågningarna går direkt till Equmeniakyrkans arbete i Ukraina. För att ge en valfri gåva:

Swish: 123 080 01 93

(Equmeniakyrkan Vårgårdabygden)

Tack för din gåva!

Tidigare sändningar

Annie Lööf - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Jimmie Åkesson - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Ulf Kristersson - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Nooshi Dadgostar - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Johan Pehrson - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Ebba Busch - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Märta Stenevi - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Magdalena Andersson - Partiledarutfrågningarna i Vårgårda 2022
Gudstjänst - Följ mig

För press & media

Partiledarutfrågningarna är ett evenemang som följs av många i Sverige och utomlands.

Presentation av utfrågarna

Traditionsenligt håller en av Equmeniakyrkans evangelister i utfrågningarna. I år kommer Britta Hermansson tillsammans med biträdande kyrkoledare Joakim Hagerius att ställa frågor till riksdagens partiledare.

valet 2022 ikon

Våra församlingar är en viktig röst

Som kyrka och samfund är vi en viktig röst och med våra 600 församlingar över hela landet samlar vi en stor och betydande grupp som partierna i Sverige bör lyssna till.

Redan 1848 vid bildandet av Sveriges första baptistförsamling i Frillesås hade kvinnor och män samma rättigheter och röst oavsett social status. Demokrati har alltid varit en självklar och viktig del av vårt arbete och detta vill vi ska synliggöras ännu mer i våra lokala församlingar under valåret 2022.