E-post på surfplatta

E-post: mail.equmeniakyrkan.nu

Mail.equmeniakyrkan.nu är en mailtjänst som kan användas av församlingar som vill ha en officiell mailadress. E-postlösningen används också av användare i Repet.

Ansök om e-postadress längst ner på sidan.

Inloggning

Det enklaste är att läsa din mejl via mobiltelefonen, datorn och surfplattan.  Du använder ett epostprogram, lägger upp ditt konto och sen kan du hämta och sända din mejl. Du kan inte förlora dina mejl utan de lagras i ditt e-postkonto och samma epostmeddelande kan hämtas både i datorn, i mobiltelefonen eller i surfplattan. Du kan också läsa din e-post direkt i webbläsaren.

Leverantör

Nordisk media utveckling i Malmö (NMU) är företaget som är leverantör av mailfunktion idag. Då antalet mail ökar har vi den 16 december bytt till egen server under vår domän. Det kommer att bli enklare för de som använder ett e-postprogram. Det innebär att vi har bytt ut nästan alla lathundar.

Webbmail

Du kan logga in på ditt e-postkonto via en webbsida, sk. webbmail.

Personliga inställningar webbmail

Alla webbanvändare behöver kontrollera sina e-postuppgifter.

inställningar i webbmailen.
Du loggar in via webbmailen och där inne kontrolleras dina e-post uppgifter. Om man inte genomför detta kan det innebära att e-posten inte når till mottagaren då den blir spamförklarad.

De uppgifter vi uppmanar att kontrollera/ändra är informationen som visas vid e-post utskick till en mottagare. Fel information påverkar även att kunna få tillbaka e-post från en avsändare.
Läs i lathunden för att lösa uppgiften att ställa in epostuppgifter.

Manualer

Det bästa är att ansluta till e-postservern via något som kallas imap. Här finns olika manualer för vilka inställningar du ska använda för att ansluta till ett imap-konto.

Ansök om e-postadress

Organisationsadress

I den nya e-postlösningen kan församling/förening få en generisk adress som kan användas när ni gör utskick från Repet. Adressen kommer att anges som avsändare och eventuella mejlreturer kommer till den adressens brevlåda. Så här kan adressen se ut: xkyrkan@equmeniakyrkan.nu eller xstad@equmeniakyrkan.nu. Föreningar kan söka en e-postadress, adressen blir då xföreningen @equmeniakyrkan.nu eller equmenia.xstad@equmeniakyrkan.nu.

Obs! Förvissa er om att ni är eniga om valet av adress – innan ni registrerar den! (Den som registrerar adressen ska antingen var lokal administratör eller förtroendevald).

Personlig e-postadress

Alla användare i Repet skall ha en epostadress i det nya mail.equmeniakyrkan.nu. Nya användare skall anmäla att du önskar en e-postadress. Din nya mejladress kommer att bli fornamn.efternamn@equmeniakyrkan.nu. OBS! Beställa en mailadress innebär inte att du får en inloggning i Repet!

Om du har frågor hänvisar vi till vår support mailadmin@equmeniakyrkan.nu.

Mikael Lindholm

Support Repet, domänansvarig