Arbetsglädje på Planteringen

Denna text publicerades första gången den 20 augusti, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Även om inte verksamheten varit igång som vanligt på Planteringen i sommar så har det gått åt en massa arbetstimmar för att hålla parken och huset i trim. En av arbetshjältarna är Kenneth Albertsson som lagt mycket tid på att klippa de stora gräsmattorna för 24e året i rad! Vi i Equmeniakyrkan vill uttrycka vårt stora och varma tack till Kenneth för hans trofasthet och arbetsglädje!

Hjältarna är fler. Förutom några månader i vintras har Björn Larsson och Bengt-Owe Jilderbo troget arbetat varje tisdagsförmiddag med underhåll av olika slag.

Fikapaus på Planteringen

Emellanåt har det fått sällskap av fler arbetare som städat och rensat i trädgården med mera. På bilden syns Lars Gurne och Hans-Erik Karlsson som målar staketet.

Varje insats är guld värd och församlingen framför sitt stora tack! Om du som läser detta vill vara med i arbetsgemenskapen så är du varmt välkommen! Åk upp en tisdag förmiddag eller kontakta Jonatan Bjelkengren, tel. 0738-357396, som är ordförande i Planteringskommittén så förmedlar han kontakter med arbetsgänget.

Planteringen är en vacker plats som uppskattas av många. Vår önskan är att med värme och omtanke skapa en mötesplats för alla åldrar och en oas för kropp och själ. Drivkraften för verksamheten är att Jesus Kristus är Herre. Nu går sommaren 2020 mot sitt slut men vi hoppas att nästa års säsong kan innehålla mer samlingar och härliga fikastunder. Till dess inbjuder vi till gudstjänster på söndagar kl 10.30 till och med 13 september. Se kalendern för mer info. Sedan flyttar vi ner till kyrkorna i stan igen – Betania och Missionskyrkan.

Välkommen!