Bönedag i kyrkan 31 januari kl 08-20

Denna text publicerades första gången den 23 januari, 2021. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Var med och be! Denna söndag öppnar vi kyrkan och turas om att bemanna kyrksalen från kl 08-20.

Du meddelar pastor Annica Lindahl (tel 0739-326116, info@skaramissionskyrka.se) vilken tid du vill komma till kyrkan och där får du vara i bön på det sätt som passar dig – läsa bibeln/andaktsbok, sjunga och spela, sitta still i bön, dansa inför Gud, dela böneämnen och hälsningar som Gud ger dig på olika ”böneplank”, tända ljus… ja, bara vara med och inför Gud i bön för året som ligger framför, församlingarna, vår stad, corona med mera.

Varför ska man ta sig till kyrkan när man lika gärna kan be hemma? Min erfarenhet är att det är en hjälp att lyckas ta sig tiden att boka in sig som en del av en bönestafett i ett särskilt rum. Det är också en särskild känsla att veta att mångas böner finns i atmosfären, att vi ber tillsammans även om vi inte möter någon mer än den som är där när vi kommer och när vi sedan lämnar över till nästa bedjare.  Det är också gott att få ta del av andras böner, böneämnen och hälsningar på böneplanken. Dessutom kanske det är så att du längtar till kyrkan efter året som gått?

Därför vill jag inbjuda dig att anmäla när du vill komma och vara med. Söndag 31 januari kl 08-20 är det som gäller alltså.  Vill ni som familj be tillsammans är det naturligtvis helt ok att vara fler än en i rummet.

Eftersom lokalen är rymlig och vi alla spritar händerna på väg in så är risken för kvarhängande smitta i rummet liten. Vi gör detta tillsammans med Betania så meddela vilken tid du vill vara med så har jag kontakt med Christina om ifall någon annan redan önskat den tiden. Först till kvarn…+ Google Calendar+ iCal-export