Du är inbjuden till samtal om vad som är viktigt på riktigt

Vi lever i en tid som väcker frågor. – Vad är egentligen meningen med livet? Var kommer all ondska ifrån? Om Gud finns, varför gör han inget?

När livet rullar på kan det vara svårt att hitta forum för att samtal om livets stora frågor. Det vill vi råda bot på och därför vill vi välkomna dig till en Alphakurs, tisdagar kl 18.30-20.15 i Missionskyrkan, med start 21 september.

Vem får vara med?

Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring livet och dess mening. Det är en plats där människor kan komma och koppla av,
äta, lyssna och dela sina tankar.

Hur går det till?

En kurskväll består av tre delar. Varje träff inleds med en enkel måltid. Därefter hålls ett föredrag via film, utifrån livets frågor och kristendomens svar. Slutligen är det dags för samtal i smågrupper där varje deltagare kan ställa frågor och bidra med sina åsikter. Det krävs inga förkunskaper – alla är välkomna med!

Vill du veta mer eller anmäla dig? Kontakta Annica Lindahl, tel 0739-326116, mail info@skaramissionskyrka.se