Det finns mer att upptäcka – prova Alpha

I höst blev det för få som ville gå kursen så det blir inget nu. Är du intresserad så hör av dig till pastor Annica Lindahl tel 0739-326116, info@skaramissionskyrka.se så hör vi av oss när det blir en kurs.

Ibland känns det som livet bara rusar förbi och man hinner inte fundera så mycket på livet, mening, tro. Kanske känner du längtan efter att få stanna upp och reflektera? Ta reda på mer vad kristen tro handlar om? Möta andra som vill dela sina tankar om livet?

Välkommen med på Alphakurs i Missionskyrkan. En kväll består av mackafika eller enkel mat, film och samtal i mindre grupp. Alpha är en grundkurs i kristen tro som hålls över hela jorden. Ursprungligen kommer den från Holy Trinity Brompton Church i London och idag används materialet i alla olika kyrkfamiljerna – protestantiska, katolska och ortodoxa.

Kursen kräver inga förkunskaper. Filmerna presenterar grunderna i kristen tro och i samtalen är alla tankar och åsikter välkomna. Mer info om Alpha hittar du här https://alphasverige.se/

Anmäl att du vill komma och testa till Annica Lindahl, info@skaramissionskyrka.se, tel. 0739-326116.