Vill du jobba 20% i den lilla kyrkan med det stora hjärtat?

Denna text publicerades första gången den 2017-11-20. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Om oss:
Ucklums Missionsförsamling är en liten församling. Vi är 24 medlemmar men når ut till många fler i de olika sammanhang vi finns med i.

Equmenia i Ucklum är en livaktig förening med ca 40 scouter och 15 ledare och med en PULS-grupp på ca 15 medlemmar.

Hantverks- och gemenskapsgruppen Zick Zack syr, stickar och virkar och arrangerar författaraftnar, föredrag, cafékvällar, konserter och diverse andra kulturaktiviteter.

Vi möter regelbundet asylsökande och nysvenskar i vår närhet för prat och lek, sång och fika, dans och matlagning, utedagar och broderande.

Orten:
Ucklum är en levande landsbygd i Stenungsunds kommun ca 50 km norr om Göteborg. Totalt bor här ca 1200 personer, nya hus byggs och människor flyttar in. Här finns många sjöar och fina skogsområden och en närhet till både hav och storstad. Det är pendlingsavstånd till Göteborg och Trestadsregionen.

Vi söker dig som är utbildad pastor eller diakon och som vill:
• Predika och tillsammans med oss utforma gudstjänsterna
• Samtala med oss om hur de gåvor och egenskaper som du har med dig skulle kunna berika och utveckla vår församling
• Inspirera och hjälpa oss att växa i tro och utveckla vår församling
• Vara församlingens ansikte och representant utåt i olika sammanhang
• Inspirera equmenialedare och ansvara för ledarvården
• Vara aktiv i utvecklingen av scoutarbetet
• Hjälpa oss att förverkliga equmenias vision att vara en förening ”där barn och unga växer i gemenskap med varandra och Jesus”

Vill du veta mer om vår församling och equmenia, så kontakta
Hans Bertilson, församlingens ordförande
hans_bertilson@hotmail.com

Emelie Rosander, equmenias ordförande
ordforande.equmeniaiucklum@gmail.com

eller kika på vår hemsida: www.equmeniakyrkan.se/ucklum

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Som du skickar med brev eller mailar till:
Hans Bertilson
Dal 140