Församlings missionärer i Kongo Brazzaville

För att få ökad förståelse och inblick i det internationella arbete som vårt samfund är involverade i har vi nu påbörjat ett närmare samarbete med två av våra missionärer. Det är Julia och Johan Lindgren som är utsända av Equmeniakyrkan som missionärer i Kongo Brazzaville. Vi är en del av den världsvida kyrkan och samarbetar med våra systerkyrkor i flera länder. Detta är en del i att vara kyrka. Vid Julfesten den 7 januari kommer vi att kunna visa en video-hälsning från familjen Julia och Johan Lindgren! Omslut våra missionärer i din omtanke och förbön samt tänk extra på insamlingen till det internationella arbetet under insamlingsperioden som pågår fram till sista januari.

Familjen Johan & Julia Lindgren
Johan arbetar som direktor för den humanitära organisationen ASUdh som är ett gemensamt arbete mellan Equmeniakyrkan, Missionskyrkan i Norge och
Evangeliska kyrkan i Kongo (EEC). Johan är också på en liten del av sin tjänst en av Equmeniakyrkans två regionsamordnare för Afrika där Johan särskilt fokuserar på relationerna till vår systerkyrka (EEC) i Kongo Brazzaville.
Julia arbetar med stöd till EEC:s hälsovårdsarbete och är dessutom samordnare för hälsovårdsarbetet som vi stödjer i de tre syster-kyrkorna i de båda Kongo-länderna. Återigen, omslut familjen i förbön och omtanke. Be också särskilt för hälso- och sjukvårdsarbetet samt för pastorsutbildningen i de båda Kongo-länderna.