Kärlekens väg 15 februari 2015

I samband med församlingens årsmöte hölls först en ”minigudstjänst”…

Denna text publicerades första gången den 27 juli, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I samband med församlingens årsmöte hölls först en ”minigudstjänst”. Else Hörnsten-Flogér var mötesledare. Cecilia Strömberg sjöng några solosånger med anknytning till dagens tema. Ted Örnberg talade över dagens ämne där han bl.a. talade om vikten att vandra kärlekens väg, den smala vägen. Vi får älska varandra för att Gud har älskat oss. Som avslutning på predikan lästes ”kärlekens lov” från 1 Kor: 13. Innan kyrklunchen så sjöngs välsignelsen. Efter kyrklunchen samlades församlingsmedlemmarna till årsmöte. Styrelsen omvaldes med Eiron Flogér som ordförande och planer på att lösa vattenfrågan var en av de punkter som togs upp.