Söndagsgudstjänsten i vår möteshelg

Denna text publicerades första gången den 15 november, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Psalmen ”Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken” inledde söndagens gudstjänst. Cecilia Strömberg var mötesledare och läste ett avsnitt från Psaltaren 139 som också var föreslagen som söndagens psalm i  kyrkoårets texter. Dagen solist Margareta Sandman sjöng sånger om förtröstan till  ackompanjemang av Cecilia som även sjöng duett i några av sångerna. Stojan Gajicki fortsatte undervisningen i sin predikan över ämnet ”Vår tro för vår tid”. Han gav oss uppmuntrande ord att inte ge upp, att lita på Guds omsorg, förtrösta på honom. Han gav flera exempel på Guds omsorg till honom och människor som han mött. Han pekade även på att tron är gästvänlig och vi får dela med oss av det Gud manar oss till. Stojan nämnde i sin predikan sången ”Nu ser jag himlen, vilken härlig syn” vilken också sjöngs.

Else Hörnsten-Flogér, Stojan Gajicki och Inger Hörnvall

EFS ordförande Inger Hörnvall och SMK församlingsföreståndare Else Hörnsten-Flogér avtackade Stojan med en burk honung producerad från några bikupor i Hörnsjö. Efter gudstjänsten delades gemenskapen med en kyrklunch.