Tacksamhet, lovsång och Guds omsorg

Höstens andra missionsafton gick i sångens tecken…

Denna text publicerades första gången den 6 oktober, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Höstens andra missionsafton gick i sångens tecken. Else Hörnsten-Flogér, kvällens värdinna läste en av tacksägelsedagens texter till inledningsord. Agneta Berg, Åke Rosander och Cecilia Strömberg genomförde ett varierat sångprogram med solo, duetter och triosång till pianoackompanjemang av Agneta och Cecilia. Åke ackompanjerade med sin elbas. Sångernas budskap  började med lovsång till Herren. Cecilia läste en höstdikt av Atle Burman. Sedan sjöngs om att vi får vara ett enat folk på väg mot samma mål, himlen. Sånger om Guds omsorg omramade den betraktelse som Cecilia läste. Skriven av Lena Bergström, regional kyrkoledare i equmeniakyrkan region Nord. Rubriken var ”Ett är nödvändigt”. Så fortsatte sångerna i bönens perspektiv. Agneta och Åke sjöng ”Bönernas bro” med Cecilias musik. Else avslutade med bön och tack innan sista sången sjöngs, ”Tack att du är min”. Kvällen avslutades med ett fika som Else och Eiron Flogér ordnat.

Agneta Berg, Åke Rosander och Cecilia Strömberg