Carina och Ulf på besök.

Iris och Torgny Klasson var inbjudare till kvällens missionsafton som inleddes med psalmen ”Hela vägen går han med dig”. Iris läste från Jeremia 29:11-13 till inledning. Hon poängterade att framtiden ser mörk ut men Gud vill hjälpa oss och rädda oss för evigheten. Kvällens gäster var Carina och Ulf Pettersson från Åkerslund, Bjurholm. De inledde med ett knippe sånger: ”Allt han förmår”, ”Korset där Jesus gav sitt liv” och ”Min Jesus lever”. Ulf delade några tankar runt påsken som stundar. Ett helt folk blev befriat från slaveri. 2 Mos 12:21-28 Där talas det om Pesach som betyder gå förbi och skona. Joh 1:29 Se Guds lamm som borttager världens synder. Kom först till Israel men de tog inte emot så han kom till dig och mig. Krigslarm. Vi är i den yttersta tiden. Skapelsens förlossning är nära, Gud ser oss i evighetsperspektiv. Han är mitt ibland oss och finns på vår sida. Vi är ett tempel. Gud vill bo i oss med sin Ande. Vi som har glasögon behöver glasögonputs. Jesus är ren. Den onde vill förgöra människan. Efesierbrevet 2 talar om fursten över luftens rike. Vi kommer till en punkt då vi får överlämna oss till honom. Vi får ta ett beslut. Jobs bok. Åklagaren, den onde. Vi får ta på oss Guds vapenrustning. Jakob skriver i sitt brev; Stå emot när den onde vill förgöra. Vi får be för Putin att han vänder om. Gud har lovat att höra våra böner. Jesus dör för att han skulle bli uppväckt. Vi får be om förlåtelse och förlåta varandra. De beströk dörrposten med blod men inte på tröskeln. Detta för att de inte skulle trampa i det. Vi ska tvätta varandras fötter och förlåta varandra. I Joh 20:22 säger Jesus: Frid åt er alla. Älska era fiender. Vi får gå till Gud och be om kärlek till alla människor. Vi får fira festmåltid tillsammans. Matt 26:26. Joh 14:6 Jesus säger Jag är vägen sanningen och livet, Smaka och se att Gud är god. Han är här men vi ser honom inte, Han säger kom till mig och vi får följa honom.

Efter predikan sjöngs psalmen ”Vilken vän vi har i Jesus”.

Carina och Ulf Pettersson

Carina och Ulf fortsatte med sångerna ”De vandrar en i Judéens land” och ”Ett liv jag nu äger”. Cecilia Strömberg avslutade mötet med bön och vi sjöng välsignelsen. Efteråt samlades vi vid fikaborden som Torgny och Iris ordnat,