Bli volontär

Stöd andra och bli volontär

Vill du vara med och göra skillnad för andra människor? Kanske du är bra på att laga mat, eller en duktig lyssnare. Ta kontakt med vår diakon, så kan vi berätta mer och se vilken uppgift som skulle passa dig bra. Du kan också hjälpa genom att ge en ekonomisk gåva till vårt diakonala arbete.

Du kan exempelvis hjälpa till med:

• Baka eller laga mat!

Vi fikar mycket i kyrkan och allt som oftast arrangerar vi olika evenemang och då behöver vi även hjälp med matlagning.

• Hjälpa till i köket vid arrangemang
    Servering, hålla i ordning i köket och disk
  • Spela, sjunga, läsa dikter

Vi behöver musiker och sångare i alla dess former, till gudstjänst och arrangemang. Vi har också besök på boenden där sångare och musiker är guld värda. Vill du delta med att läsa en dikt eller på annat sätt, så är det välkommet det också.

• Be för andra
    Få förbönsämnen skickade till dig och be för dem på avstånd. Gud hör bön, och din bön behövs och uppskattas.
  • Ringa samtal

Det finns många som är ensamma och ett telefonsamtal lite då och då kan göra stor skillnad för den som just då behöver det.

• Hälsa på äldre

Besök och samtal hos äldre på något av äldreboendena i Bodens kommun.

Ge en gåva

Du kan göra skillnad för människor i utsatta situationer genom att ge en ekonomisk gåva. Dina pengar används för att kunna erbjuda det stöd som beskrivs ovan.

Ekonomiska gåvor från dig och andra i församlingen är oumbärliga.

Pengarna behövs för att bygga en kristen gemenskap med människor i alla åldrar och från hela världen, för att skapa en trygg miljö där barn och unga kan växa i sin tro och för att kunna ge praktiskt och andligt stöd till den som behöver.

Din gåva används för att skapa och utveckla församlingens breda och viktiga verksamhet. Du kan lita på att pengarna förvaltas med ansvar och ekonomisk integritet.

Tack för ditt bidrag!

Vill du bli volontär?

Om du vill skicka en intresseanmälan för att bli volontär, vänligen klicka här för att komma till anmälan.