Medlemskap

Att bli medlem i en församling är att bli infogad i Kristi kropp i världen, kyrkan.

I enlighet med församlingens konstitution inbjuder vi var och en som medlem i församlingen som vill bekänna sin kristna tro eller som genom dopet bekänner sin kristna tro. Medlemskapet grundar sig på en personlig tro på Jesus Kristus som Herre och Frälsare.

I vårt samfund Equmeniakyrkan tillämpar vi ingen medlemsavgift. Men dina gåvor i form av kollekt eller månadsgivande behövs.

Kyrkoavgiften är också frivillig. Den anmäler du dig till på Equmeniakyrkans hemsida.

Där hittar du också information om vad din kyrkoavgift används till, vid sidan av din lokala församling. Kyrkoavgiften reglerar du helt själv, t ex om du flyttar och byter församling.

Om du vill bli medlem i Johanneskyrkans församling så kontaktar du föreståndaren och bokar ett samtal. Där får du tid att berätta om dig själv, din tro. dop, vad du behöver och vad du vill bidra med.