Stadgar och församlingsordning

Nedan finner du församlingens stadgar. Stadgarna har reviderats och uppdaterats enligt beslut på Årsmötet 2020-06-13 och bekräftades på församlingsmöte 2020-10-11.

Johanneskyrkan Boden Equmeniakyrkan Stadgar

Här finner du församlingsordning, uppdaterade efter beslut på Årsmötet 2020-06-13 och bekräftade på församlingsmöte 2020-10-11:

Johanneskyrkan Boden Equmeniakyrkan Församlingsordning

Det är marginella revideringar som är gjorda, endast stavfel och sakfel (ex. stod det Equmenia, där det skall vara Equmeniakyrkan) och ändringar innehållsmässigt. Dock, planerar styrelsen att göra en översyn av både stadgar och församlingsordning, inför årsmöte 2021. I de fall ändringar är aktuella läggs dessa som förslag. Har du som medlem några funderingar på ändringar, vänligen ta kontakt med styrelsen alternativt motionera till årsmötet.