Arbetsdagar på Equmeniakyrkan i Tvärud

Denna text publicerades första gången den 3 juni, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Under några veckor har utsidan på kyrkan snyggats upp. Under ledning av fastighetsansvarig Anders Cajdert så har hela västsidan på kyrkan tvättats och målats om. På den höga västra gaveln hade Putte Byggare satt upp en byggnadsställning som gjorde att arbetet med både tvättnings och målningsarbetet gick mycket smidigt. Nio personer mötte upp och på en förmiddag var målningsarbetet avklarat. Bra jobbat!!

Anders C tvättar gaveln

Sten-Erik, Jan och Ulla i målartagen
Fikapaus under målningsarbetet

Skylten på väg upp på väggen, Sten-Erik och Anders gör lyftet

Ställningen underlättade också när den nya skylten ”Equmeniakyrkan” skulle monteras efter avslutat målningsarbete.

Skylten på plats
P-O Ålander finjusterar skylten.