Sångkväll med David och Sara Åström

Denna text publicerades första gången den 3 juni, 2018. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

David och Sara Åström besökte i lördags Equmeniakyrkan i Gunnarskog.  Deras besök gällde information och insamling till Barnsamaritens verksamhet, men de bjöd även på en rad kända och uppskattade sånger under kvällen. Ett bildspel visades om verksamheten i Brasilien som främst var inriktad på musik och fotbollsskola för gatubarn och fattiga barn från fiskarfamiljer i området. Barnsamariten startade 1980 och bedriver förutom verksamhet i Brasilien även verksamhet i bland annat Etiopien och Kong. Verksamheten bestå av många olika grenar som , utbildning, kriscenter, daghem, gatubarn, barnby,mat och hjälp till självhjälp.  Efter samlingen avnjöts kvällsfikat på kyrkans uteplats.

David och Sara
Kvällsfika på uteplatsen