Lydia Lithells barn besökte Equmeniakyrkan i Gunnarskog-

Denna text publicerades första gången den 20 april, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Gunilla, Synnevö, Björn och Evert
Gunilla, Synnöve, Björn och Evert

Den 14 april gästades församlingen av några av Lydia Lithells barn. Gunilla, Solveig, Synnöve, med respektive Evert o Björn. Under en dryg timme fick vi uppleva en musikalisk livsskildring om Lydia Lithell. Det framfördes både sånger , dikter och brev som Lydia hade skrivit. Det var kända sånger som ”Det enda jag vet är att nåden räcker”, ”Jag har hört om en stad ovan molnen”, ”Flyttfåglarna” men också barnsånger som ”Om jag vore en liten mus”.  Hon skrev mer än 300 sånger. När man fått lyssna på bakgrundsberättelser till hur sångerna kom till blir det ett annan djup i texterna. Klicka på nedre bilden och får ett smakprov på deras sång. En minnesvärd eftermiddag.

20190414_161804