Loppis i Equmeniakyrkan

Denna text publicerades första gången den 20 maj, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Den 4 maj var det stor loppis i Equmeniakyrkan i Gunnarskog. Utbudet var stort, borden dignade av saker. Det fanns det mesta man kunde önska sig på en loppis och till mycket bra priser. Under hela dagen var det också servering så att kunderna kunde få ny energi inför fortsatt fyndande. Flera besökare uttryckte att de tycket de fick mycket för pengarna. Efter klockan 13.00 så sänktes priset med ytterligare 50%, då var det fyndläge!! Trots det så gav dagen ett resultat på drygt 12000 kronor. Pengarna skulle enligt beslut delas mellan ett projekt för utsatta kvinnor och barn i Rumänien som stöds av Equmeniakyrkan och församlingens arbete i Gunnarskog. Ett stort tack till alla som skänkte och handlade saker på loppisen. Här är några glimtar från dagen.

Loppiskunder vid fyndborden
Loppiskunder vid fyndborden (Foto Viktoria Magnusson)

Nöjda kunder betalar för sitt fynd

Nöjda kunder betalat sitt fynd.  (Foto Viktoria Magnusson)

Mycket gott fanns att tillgå i serveringen.
Mycket gott fanns att tillgå i serveringen.   (Foto Viktoria Magnusson)

Några av de som jobbade med märkning och sortering av alla prylar på fredagskvällen.