Den kämpande tron 16 mars 2014

Söndagens gudstjänst hade den kämpande tron som tema…

Denna text publicerades första gången den 24 juli, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

P1000739P1000741Cecilia Strömberg var mötesledare och läste GT-texten från Jesaja samt Psaltarpsalmen. Dagens gäster var Karolina Andersson från Härnösand och Magnus Enström från Kramfors. Magnus har tidigare tjänat pingstförsamlingen i Vännäs. Karolina sjöng solosången ”Så helt förlåter Gud” som anknöt till budskapet i predikan. Magnus ackompanjerade på piano samt sjöng ett par solosånger själv. Han predikade över två av dagens texter, GT och evangeli-texten och delade några tankar utifrån dessa. Han berättade bland annat hur gamla och nya testamentet hänger ihop och hur konungarnas konung blev smord med den dyra nardusoljan. Han tog även upp korsets betydelse och det Jesus gjorde där. Karolina delade också ett bibelord från psaltaren. Gudstjänsten avslutades med kyrkkaffe.