”Jag vill tacka livet” tema på stugmötet. Finns även några bilder under fliken bilder-stugmöte 15 juli 2014.

Årets stugmöte hölls även i år hos Cecilia och Roland Strömberg i Hörnsjö…

Denna text publicerades första gången den 25 juli, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Årets stugmöte hölls även i år hos Cecilia och Roland Strömberg i Hörnsjö. Ett 40-tal hade hörsammat inbjudan och samlades för att dela den varma och goda gemenskapen. I år var det uppehållsväder ute men solen lyste med sin frånvaro. Cecilia Strömberg hälsade välkommen och läste ett bibelord från Psaltaren till inledning. Margareta Sandman sjöng ett flertal solosånger men också duetter med systern Cecilia som även ackompanjerade på pianot. Maria Holmlund f.d. diakon i Umeå stadsförsamling berättade om Eva Spångberg och läste några korta berättelser som hon skrivit. Berättelser dels om skapelsen men även minnen från Evas liv.

Maria och Håkan Holmlund, Umeå

Håkan Holmlund tidigare kyrkoherde i Umeå, sjöng en solosång ”O vad världen nu är skön” innan han talade över att vara tacksam för livet och vad det har givit oss. Efter gudstjänsten som avslutades med bön och välsignelsen fick alla ta del av fikabordet som var uppdukat.P1010276

P1010278P1010280P1010286P1010287