Ekumeniskt bibelstudium 3 februari 2015

Biblar i olika färg och format plockades fram när det inbjöds till ekumeniskt bibelstudium på missionskyrkan i Hörnsjö…

Denna text publicerades första gången den 27 juli, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Biblar i olika färg och format plockades fram när det inbjöds till ekumeniskt bibelstudium på missionskyrkan i Hörnsjö. Else Hörnsten Flogér inledde med att hälsa alla välkomna och tillsammans sjöngs psalmen ”Här en källa rinner”. Cecilia Strömberg sjöng ”Herre ge oss vatten” innan det blev dags att fördjupa sig i bibelns ord. Kyrkoherden i Nordmalings församling, Larsa Rännar tog med besökarna till Johannesevangeliets fjärde kapitel och berättelsen om den samariska kvinnan. Vi läste bibeltexten tillsammans och med lite bakgrund om texten fick vi sedan samtal om betydelsen av det som står i berättelsen? Vad kan kristna och kyrkan av idag lära sig av det som hände för så länge sedan? Många frågor diskuterades och vi fick även mycket att fortsätta att fundera på  Allt för fort gick tiden och kvällen avslutades med kvällssmörgås innan det var dags att bege sig hemåt i den snörika vinternatten.