Gudstjänst på domsöndagen

Psalmen ”För att du tog det gudomliga” inledde dagens gudstjänst…

Denna text publicerades första gången den 22 november, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Psalmen ”För att du tog det gudomliga” inledde dagens gudstjänst. Else Hörnsten-Flogér läste en av dagens bibeltexter samt några tankar om kyrkoårets sista söndag. Cecilia Strömberg sjöng sångerna ”Då skall Jesus komma” och ”Konungen kommer”. Birgitta Lanhede predikade över dagens evangelietext och pekade bl.a. på våra medmänniskor och människor  som har det svårt, lever på flykt osv. vad vi gör för dom. Gudstjänsten avslutades med bön och sången ”Tänk vilken dag”. Som vanligt var kyrkkaffet framdukat efter gudstjänsten.