Segertonen på besök

Första lördagen i maj var Segertonen från Storuman-Tärnaområdet på sångarturné som startade hos oss i Hörnsjö missionskyrka.

Denna text publicerades första gången den 9 maj, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Första lördagen i maj var Segertonen från Storuman-Tärnaområdet på sångarturné som startade hos oss i Hörnsjö missionskyrka. Strålande sol med blåsippor i backen och vitsippor i dungen som även fick pryda borden hade slagit ut. Sedan skulle de vidare till Vännäs missionskyrka. På söndagen skulle de till Bjurholms Betel och Öreström. Anki Sjölund inledde med att hälsa alla välkomna samt ett bibelord.

Anki Sjölund

Hennes mamma Linnea gladdes åt att missionskyrkan öppnade lokalen när det inte var möjligt att hålla mötet i Gräsmyr.

Segertonen

Segertonen bjöd på ett blandat sångprogram för och tillsammans med åhörarna under Marit Bergfors ledning. Vittnesbörd hölls av Noomi Hedestig, Marit Bergfors och Eskil Sjöberg. Bl.a. påpekades vikten och kallelsen att föra ut Guds ord och deras arbete i Storuman/Tärnaområdet. Elisabet och Gunnar Fjellner sjöng och spelade sången ”Underbar frid”.

Elisabet och Gunnar Fjellstedt

Efter gudstjänsten serverades kyrkmiddag med tårta i efterrätt. Då uppmärksammades också körens sångledare som fyller år till veckan.

Marit Bergfors
Köttgryta med potatisgratäng, sallad och hembakt tunnbröd
Gräddtårta och det fanns även marängtårta som ej syns på bilden.