Ekumenisk sånggudstjänst i augusti en lördagkväll

Denna text publicerades första gången den 21 augusti, 2016. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Sommarens tredje ekumeniska gudstjänst hölls även den i missionskyrkan då Byahuset reparerats under våren/sommaren. Else Hörnsten-Flogér var mötesledare och läste en av söndagens texter om medmänniskan.

Margot och Sture Ögren

Kvällens medverkande Margot och Sture Ögren från Husum sjöng och spelade en blandad repertoar med sånger om himlen, Guds kärlek och omsorg om oss även när vi är i den djupa dalen. En stor bredd på sångerna som även innehöll en kör på samiska, ”Tack, tack Jesus”. Sture Ögren talade utifrån ”lilla bibeln” som återfinns i Johannes 3:16.P1040368

Else avslutade gudstjänsten med bön innan vi samlades runt fikabordet. När vi skildes åt fick mötesbesökarna ta med en bukett blommor hem från en av byns trädgårdar.