Michael Johnson kommer till Bäcken

Denna text publicerades första gången den 24 juni, 2015. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Onsdagen den 1 juli kl 18.00 gästas sommargården Bäcken av Michael Johnson.

Michael Johnson är en svensk musiker, sångare och låtskrivare, numera bosatt i Sävedalen
utanför Göteborg. Hans musik är väl spridd över landet via sitt flitiga turnerande och alla radiospelningar av hans sånger.
Just nu spelas hans nya singel ”Nu går vi ut i sommaren” på P4 över hela landet.

”Musiken andas pop, med en hel del inslag av americana i kombination med
äkta svensk singer/songwriter-­anda.”

Michael har under 14 år arbetat som musikledare i Sävedalens Missionskyrka.
Han har lett sången och musiken på bland annat Torpkonferensen, Hönökonferensen och
Nyhemskonferensen.

Han är en av skribenterna i boken ”Söndag ‐ Gudstjänst i en ny tid” (Libris), där han skriver om Sången och musiken i frikyrkliga gudstjänsten.
”Ända sedan jag var mycket liten har jag älskat att hitta på sånger. Med åren växte även modet att sjunga dessa sånger själv och göra en skiva. Det blev en skiva till, och en till, och… Jag hade ärligt inte trott det, fast det alltid funnits där som en dröm om framtiden. Skapandet handlar inte om mig, utan vem Gud är i och genom mig. Han är källan till all kreativitet. Sången ska aldrig tystna.”