Equmenia i Mariestad

Söndagsklubben

Söndagsskolan i Equmeniakyrkan heter Söndagsklubben och riktar sig till barn från 4 år. Samlingen börjar uppe i kyrksalen då barnen sitter med en stund under gudstjänsten. Sedan fortsätter den på nedervåningen där man leker, lär sig om kristen tro, sjunger och pysslar. Terminsstart den 10 september.

Unga Röster

Unga Röster är en barnkör för barn från 5 år som gillar att sjunga. Vi träffas i Equmeniakyrkan på tisdagar kl. 18.00-18.45. Några gånger per termin sjunger kören i någon av Mariestads kyrkor. Terminsstart den 19 september.

Scout

Scouterna träffas varje måndag mellan 18.00-19.30, oftast på Bäcken. Scout får du vara med i från årskurs 2 (8 år)och från årskurs 1 (7 år) om du har en medföljande förälder.
Det passar dig som gillar att vara ute i naturen, tälja, åka på läger, knyta knopar, paddla kanot och mycket annat.
Terminsstart den 4 september.

TGIF

Aktiviteter, häng, fika, lekar och andakt för dig som går i åk 7 eller är äldre. Vi är i Korskyrkan.
Terminsstart den 15 september.

Tweenies

Lekar, häng och andakt för mellanstadiet. Andra söndagen i månaden. Mer info om startdatum kommer senare!

Har du frågor? Välkommen att kontakta: