Ekumenisk bönevecka

Denna text publicerades första gången den 5 januari, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Vecka 4 är det den ekumeniska böneveckan. Här är alla samlingar:

Måndagen den 21 januari
12.00 Equmeniakyrkan med Frukostklubben – Vi ber för Mariestad och våra politiker.
18.00 I Second Handbutiken – Vi ber för vår butik, för alla som gör en insats där och för alla hjälpprojekt vi stödjer.

Tisdag 22 januari
12.00 Equmeniakyrkan – vi ber för alla som arbetar med hälsa och friskvård, och för vårdtagarna
18.00 Mariehomskyrkan – Vi ber för alla som vill förändra sitt liv, och vill hitta en väg för det med Livsstegen.

Onsdag 23 januari
12.00 Domkyrkan (med orgelmusik efteråt) – Vi ber för alla arbetsplatser och företag i Mariestad
18.00 Pingstkyrkan – Vi ber för all förföljda kristna, och för Open Doors arbete.

Torsdag 24 januari
12.00 Korskyrkan – Vi ber för Sverige, för vår regering och hela Riksdagen
18.00 Korskyrkan – Vi ber för all undervisning i skolan, för lärare och rektorer och alla elever

Fredag 25 januari
12.00 Pingstkyrkan – Vi ber för en lyckad Integration mellan de som kommit till oss och vi som redan är här.

Arr: Mariestads Ekumeniska Råd

VARMT VÄLKOMMEN!