Hopp

Årets tema och alternativt kyrkoår

ViIl du följa med i det alternativa kyrkoåret eller läsa de andakter som finns i anslutning till detta år så hittar du det genom att klicka på Se vilket hopp | Equmeniakyrkan (bible.com)

Vill du följa med i det alternativa kyrkoåret och se vilken text som är för den kommande söndag finns dokumentet på följande länkar Bibelläsningsplan och intrudoktion till bibelläsningsplan.

Inför gudstjänst och samlingen läs gärna bibeltexten och fundera lite själv innan du kommer till samlingen. Var förväntansfull på vad Gud vill ge dig idag, vad Gud vill säga just dig idag. Lyssna och dela vad Gud ger dig och andra, gärna över en kopp kaffe eller te.

För sin egen del kan ma skriva ner tilltal och funderingar. Kanske något man inte förstod eller något som gav frågor och forska vidare.