Böneveckan för kristen enhet

Denna text publicerades första gången den 2016-01-19. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Böneveckan är världens största ekumeniska manifestation som genomförs samtidigt i cirka 75 länder. Den infaller varje år 18-25 januari. Det är alltid samma datum varje år. Sveriges kristna råd och Svenska bibelsällskapet översätter och bearbetar det internationella grundmaterialet som inför 2016 har tagits fram i Lettland. Temat för 2016 är ”Kallade att förkunna Guds storverk”.

Böneveckan2016-kors

Läs mer och ladda ner material »

I Oskarshamn äger följande samlingar rum:

• Fredagen den 22:e klockan 10.30 är det bön hos Frälsningsarmén.
  • Lördagen den 23:e klockan 18.00 är det gudstjänst i Oskarshamns missionskyrka.
  • Söndagen den 24:e klockan 18.00 är det gudstjänst i Oskarshamns missionskyrka.