Studiecirklar och Grupper

Var med i det du vill i vår öppna kyrka.

Björksäterkyrkan är en öppen kyrka. En kyrka mitt i livet, för hela livet!  Vi vill förmedla vår kristna tro och lyssna till varandras livsfrågor och även tvivel. Till Björksäterkyrkan är alla välkomna oavsett tro,  bakgrund eller livssituation. Du är välkommen till gudstjänster, övriga samlingar och  grupper som finns presenterade här på sidorna. Du är även välkommen att delta eller hjälpa till med nedanstående om du så önskar.

Vill du läsa mer om respektive grupp gå till menyraden ovan.

För barn och ungdomar:

TONÅR
Från 14 år.
Tonår träffas fredagar, kl 19:00 – 21:00
Ingen föranmälan eller kostnad.

equmenia står för all verksamhet för barn och unga i Equmeniakyrkan och är en av Sveriges största kristna barn- och ungdomsorganisationer.

För mer mogen ungdom och äldre.

BÖN -bed så skall ni få.
Varje onsdag, kl 19 finns det möjlighet att komma till kyrkan för att be eller för att få förbön för sig själv eller någon annan.

Vill du lämna ett förbönsämne till gruppen kan du skicka det på e-post till fred.ry@telia.com

SWAHILIKÖREN
Kören övar lördagar kl. 16:00, under ledning av Alexis Cubahiro.
Nya deltagare är välkomna att prova på.
Ingen avgift eller anmälan.

LYFTARLAGET
Ett möte där alla intresserade är välkomna att samtala kring Björksäterkyrkans verksamhet. Träffarna är 2-3 per termin.
När nästa träff är kan du se i kalendern

ALPHA
Alpha är en studiecirkel där grunderna i den kristna tron utforskas. På dina villkor.
Just nu pågår ingen kurs men vi kan starta en grupp när önskemål finns

Klicka på ALPHA så får du veta mer.

Våra studiecirklar och kurser sker i samarbeten med
studieförbundet