Indien

Vid församlingsmötet i 9 maj 2021 fick vi information att vi ligger ca 4000 kr under planerat insamlingsmål till Indien till och med april. Vi har senaste veckorna fått skakande nyhetsrapporter hur covid-19 drabbat Indien. Många människor saknar tillgång till sjukvård och avlider. Tidningen Sändaren har skrivit om hur pandemin orsakat katastrofläge för systerkyrkan HCC, både dess medlemmar och anställda. Flera pastor inom HCC har inom kort tid avlidit och man måste satsa på pastorsutbildning. Samfundet håller på att göra om sitt ena sjukhus för att vårda covidsjuka patienter. Behoven är enorma. De pengar vi samlar in behövs inte längre för att stötta en pastorslön utan går till olika social projekt som HCC fördelar.  Om 40 personer skänker 100 kr har vi nått insamlingsmålet. Det bästa är lägga upp ett regelbundet givande. Indien behöver våra förböner och gåvor.

Hälsning från Akshay Kakade om vad HCC gör för unga människor i Indien…