Välkommen till

Missionskyrkans Second Hand

– Återbruka mer, så hjälper vi fler!

Second Hand på stationsgatan är en diakonal verksamhet som drivs av Missionskyrkan sedan flera år tillbaka. Tanken är att skapa en social mötesplats för Ockelbo, bidra till en hållbar utveckling i samhället och runt om i världen. Genom att skänka saker till vår Second Hand får det som du inte behöver längre nytt liv i ett annat hem. När du handlar hos oss gör du en viktig insats för miljön och dessutom för andra människor runt om i världen som får del av butikens överskott.

Allt överskott förmedlas till behövande genom olika biståndsprojekt, främst genom Equmeniakyrkans internationella arbete, biståndsorganisationen Diakonia och Världens barn.

Du kan skänka saker under butikens öppettider eller i vår container på Ockelbo Återvinningscentral. Tack för din gåva!

Onsdag 10.00-17.30
Torsdag 10.00-17.30
Fredag 10.00-15.00
Lördag 10.00-14.00

Insamling 2021

Under året har vi kunnat göra en avsevärd insatts för en bättre värld genom Second Hand! Tack till alla er som skänkt och handlat i butiken så att 210 000 kr har kunnat förmedlas till bättre behövande i bistånd!

ockelbosecondhand@gmail.com
Tel. 070 – 736 79 88