Konfa

”Sök först Guds rike och hans rättfärdighet så skall ni få allt det andra också.” – Jesus

Konfirmationen är ett erbjudande till dig som är nyfiken på livet och vill veta mer om kristen tro och vad den kan betyda.

Går du i 8:an tycker vi att du verkligen skall gå i konfirmationen och dit är välkommen oavsett om du kallar dig kristen eller inte. I konfirmationen får du veta mer om vem Jesus är, om livet, om vänner, om etik och moral och mycket mer. Du möts av duktiga ledare som gör att din konfirmation kommer bli ett minne för livet. Vi åker även på både läger och hajker under konfirmationsåret.

Nu går det att anmäla sig till höstens konfirmation, och på länken här under anmäler man sig till alla konfagrupper som finns i Equmeniakyrkorna i Vårgårda kommun! Klicka här för att komma till anmälningslänken.

Vill du veta mer om konfan i just Equmeniakyrkan Vårgårda? Kontakta vår pastor med ansvar för konfirmation, Johnny Brorsson.