Nya restriktioner kring gudstjänst

Denna text publicerades första gången den 30 oktober, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Igår fick vi information från Equmeniakyrkans nationella krisgrupp. De rekommenderar att församlingar i Västra Götalandsregionen inte samlas till gudstjänster och att denna restriktion skall sträcka sig till minst 19 november. Utifrån denna information har vi valt att stänga våra gudstjänster för deltagare under denna tid. Endast medverkande i gudstjänst kommer tillåtas vara med och vi kommer fortsätta att sända våra gudstjänster via facebook. Så fort vi vet mer eller om läget förändras så meddelar vi detta i första hand via våra sociala medier och vår hemsida.

Vi förstår att detta kan väcka mycket frågor och att mycket känns ovisst. Du får gärna kontakta vår pastor Martin Karlsson om du har behov av att prata eller om du har frågor. Martin och personer ur vårt församlingsråd ringer sedan i början av hösten upp alla äldre medlemmar. Vi får försöka att ta hand om varandra så mycket vi kan under denna tid. Tillsammans klarar vi det här!