Mötesplatsen

Våren 2017 fick vi som församling en utmaning av kommunen att starta språkcafé på kvällstid. Efter lite funderande och sonderande bland församlingens medlemmar beslutade vi oss för att göra ett försök. Rädda Barnen, Läxhjälparna och Kungälvs Fredsföreningen ville gärna vara med. Tillsammans startade vi Mötesplatsen.

En mötesplats är den lilla ficka på en smal väg där två bilar kan mötas. Mötesplatsen i vår kyrka har blivit en sådan plats. För oss alla smalnar ibland vägen av, då kan det kännas gott att hitta en plats där man bara kan få komma och vara, kanske lära känna en ny vän, kanske lära sig mer svenska, kanske få fördriva några timmar i en annars ensam tillvaro. På Mötesplatsen kan du spela spel, fika, prata, få hjälp med läxor eller bara hänga.

Varje tisdag mellan kl 18 och 20 är Mötesplatsen full av liv och rörelse. Fler och fler hittar hit. Det är de unga ensamkommande pojkarna, det är de kommunplacerade familjer som nyss kommit till Kungälv, det är grannar från Komarken, det är volontärer i alla åldrar, det är kyrkvana och de som aldrig tidigare varit i en kyrka.

Välkommen till Mötesplatsen!

Mötesplatsen Faceboook