Equmenia Långaredsbygden

Equmenia Långaredsbygden är en kristen barn- och ungdomsförening som arbetar i nära relation med församlingarna i Equmeniakyrkorna i Loo, Långared och Vänga.

”Där barn och ungdomar får komma, ses och synas”

Vår vision

Klicka dig vidare till någon av våra verksamheter här:

Nyheter i Equmenia Långaredsbygden

Mer om Equmenia Långaredsbygden

Vår målsättning för att uppnå vår vision är genom en mångfald av arbetssätt och uttryck…

• Föra evangelium om Jesus Kristus till barn och unga människor,
  • Hjälpa människor till en personlig kristen tro och främja gemenskap och medlemskap i en kristen församling,
  • Verka för att den kristna kyrkan samarbetar och syns i samhället,
  • Hävda individens unika värde och frihet,
  • Utveckla människors förmåga till självständiga ställningstaganden,
  • Visa på individens ansvar för Guds skapelse, samt
  • Hjälpa människor att ta sin del av ansvaret för människors levnadsvillkor i Sverige och världen.

Equmenia Långaredsbygden leds av en styrelse med 10 medlemmar. Styrelsen samlas varje månad och har en nära kontakt med respektive församling och dess verksamhet.

Styrelsen ser ledaruppdraget i föreningen som viktigt och har utformat en ledarpolicy med riktlinjer att följa som ledare.

Styrelsen har också huvudansvaret för sommarhemmet Attholmen.

Equmenia

Equmenia är Sveriges största kristna barn- och ungdomsorganisation. De står för all verksamhet för barn och unga i Equmeniakyrkan. Equmenia vill vara en organisation där barn och unga får växa i gemenskap med varandra och Jesus. Det är Equmenias grund och allt vi gör handlar om det. På tusen olika sätt.

Kontakt Equmenia Långaredsbygden