FamiljeFredag med tacos!

Under vårterminen startar FamiljeFredag, en fredag i månaden kl. 17 – 19.00, där mat och gemenskap erbjuds till familjer med barn i Spaljé, Scout och Söndagsskola i Equmeniakyrkan Tumba.

Under kvällen lagar vi tacos tillsammans, spelar spel, umgås och avslutar med ljuständning. Syftet är att bygga broar mellan våra verksamheter, erbjuda familjer att möta andra familjer och att dela en måltidsgemenskap.

Vi hoppas att det ska leda till nya gemenskaper och bli ett ”vardagsrum” att dela i kyrkan.

Fredagarna som följer därefter erbjuder vi verksamheten FF (Familje-/Föräldrafritt) som riktar sig till ungdomar från 12 år upp till 15 års ålder.

Vill du vara med och hjälpa till på FamiljeFredag? Det vore kul om fler vill vara med och finnas på plats under kvällen. Kontakta Annika Strömbäck eller Johan Wahlström för mer information om vad du kan hjälpa till med.