Kairosgudstjänster

Denna text publicerades första gången den 13 september, 2017. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Under hösten kommer ett antal gudstjänster att planeras och ledas av lekfolk i församlingen. Dessa gudstjänster, som vi kallar Kairosgudstjänster, kommer att ha en särskild utformning. Vi hoppas att genom detta inspirera och engagera fler församlingsmedlemmar att ta mer aktiv del i och ansvar för vårt gemensamma gudstjänstliv. Tanken är att utarbeta en slags grundstruktur för Kairosgudstjänsterna, som sedan ska kunna fyllas med innehåll utifrån gudstjänstledarnas och deltagarnas idéer, visioner och gåvor. En liten arbetsgrupp har tagit på sig att börja arbeta fram en grundstruktur och leda den första Kairosgudstjänsten (se kalendern) men vi hoppas att fler församlingsmedlemmar vill vara med. Om du känner dig kallad att vara en av dem, kontakta någon av ledamöterna i församlingsstyrelsen.