KÄLLVIK SOMMARHEM

På väg ut mot Söderhamns vackra skärgård ligger Källvik sommarhem, som ägs och drivs av Equmenia och Equmeniakyrkan Söderhamn. Här har Du möjlighet att i en alkoholfri miljö bo vid havet, bada, fika, fiska, fira gudstjänst, motionera, lyssna på musik, paddla eller bara finnas till.

Uthyrning/bokning Hos oss kan du boka lokal, hyra stuga eller campingplats i alkoholfri miljö alldeles intill Söderhamnsfjärden.

Program Under sommaren anordnar Equmenia och Equmeniakyrkan vanligtvis en del aktiviteter på Källvik, allt ifrån läger, idrottskvällar, lyskväll, programkvällar och gudstjänster. För information om vad som händer hänvisar vi till hemsidan, programblad och sociala medier.

Följ Källvik på Facebook

Tänk att en sommar på Källvik kan gå så snabbt! Kiosken och serveringen är öppen till och med nu på fredag 28 juli, därefter stänger vi för säsongen. Självklart går det bra att utnyttja gården för bad, grillning eller spontanidrott även då vi har stängt. Det är fortfarande möjligt att hyra stuga eller campingplats. För bokningsinformation, se Källviks hemsida.

Våra sommarjobbande hjältar gör sin sista ordinarie dag på Källvik, för den här sommaren åtminstone. Klart man ska unna sig en hemgjord glass. Passa på du med innan det är för sent!

Våffeltisdag i dag 12-15. Martin är peppad och våffeljärnen är på uppvärmning. Perfekt väder för en våffla på verandan med den finaste tänkbara utsikten över Söderhamnsfjärden. Välkomna!

Sjöräddningssällskapet på besök.

Öppet för alla Under sommarhalvåret står Källvik öppet för alla. Hit kan du komma när du vill för att bada, fika, fiska, motionera eller bara finnas till. Under sommarsäsongen får du gärna komma hit och spela volleyboll eller fotboll, och nere vid vattnet finns en grillplats som du får låna.

För allas trevnad ber vi dig att respektera några enkla förhållningsregler:

• Grundregel: Visa hänsyn och försök lämna utrymme åt alla.
  • Grillplatsen, fotbollsplanen och volleybollplanen får inte användas under gudstjänster och andra samlingar eller när Källvik är abonnerat. Sommarens program, med tider för olika samlingar och uthyrningar, hittar du i Equmeniakyrkans kalender eller via länken ovan.
  • Grillen får inte tändas om allmänt eldningsförbud råder. (Om du har abonnerat gården, rådgör med uthyraren.)
  • Tänk på att våra toaletter normalt sett är låsta då kiosken inte är öppen.
  • Lämna platsen i minst lika gott skick som den var i när du kom. Papperskorgar finns uppsatta på flera ställen, och vid ekonomibyggnaden (närmast volleybollplanen) finns en behållare för källsortering.
  • Vi värnar om Källvik som en alkohol- och drogfri miljö. Om du röker, tänk på att visa hänsyn mot omgivningen och att inte slänga fimpar på marken.

Kiosk och café Läs mer på vår Facebook-sida om öppettider för kiosk och café.

Betalningar I kiosken och cafeterian kan du betala kontant eller med swish. Swishnumret till Källvik och Equmenia Söderhamn är 123 380 19 58. Märk betalningen Servering Källvik eller Kiosk Källvik. På grund av höga bankavgifter ber vi dig att lägga på 1 kr vid betalningar under 50 kr.

Vid servering i samband med gudstjänster och andra sammankomster kan du också betala kontant eller med swish, men då till ett annat swishnummer (Equmeniakyrkan Söderhamn): 123 629 71 47. Märk betalningen Mötesservering Källvik eller Veckooffer.

Vill du stödja vårt arbete? Källvik drivs helt ideellt av Equmenia och Equmeniakyrkan Söderhamn. Om du vill stödja vårt arbete kan du swisha en gåva till Equmenia Söderhamn. Märk betalningen Gåva till Källvik.