Equmeniakyrkan Söderhamn

Det är fredag igen och det betyder för många av oss, både från Equmeniakyrkan och från många håll och kanter, #fridaysforfuture. Kl. 11 samlas vi som kan till klimatmanifestation i solidaritet med Greta Thunbergs klimatstrejk – och för att tillsammans aktivt delta i att läka skapelsens sår – vid Tribunen mitt i stan. Sen hämtar vi styrka i varandras sällskap och fyller på kl. 12 med klimatsopplunch på Equmeniakyrkan.

Denna text publicerades första gången den 25 oktober, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.