Equmeniakyrkan Söderhamn

Med anledning av de senaste direktiven från Folkhälsomyndigheten (som bl a förbjuder allmänna samlingar med 50 deltagare eller fler) har krisgruppen beslutat att ställa in helgens planerade gudstjänstsammankomster, söndagens gudstjänst kl. 11 och sinnesrogudstjänsten kl. 19.30, liksom samtliga gudstjänster tills vidare.

Vi tackar för visad förståelse och hänsyn under dessa tider som för många är både oroliga och ångestfyllda. Vi vill finnas här för dig på alla möjliga sätt och vis. Önskar du enskilt samtal eller att få komma och söka ro och stillhet i ett mindre sammanhang i kyrkan är detta så klart möjligt även fortsättningsvis. Vi finns också tillgängliga via sociala medier, mejl och via telefon. Vi kommer också att dela hälsningar, böner, andakter, sång, musik och samtal lite nu och då på vår hemsida och på sociala medier, ibland kanske rent av någon direktsänd samling (vi lär oss snabbt!). På så vis vill vi även fortsättningsvis i dessa tider VARA kyrkan utan väggar.

Behöver du hjälp med handling av matvaror eller hämtning av medicin, kan du vända dig till Amanda & Amanda på Stenbackens karantänhjälp vardagar mellan kl. 10-14 på 070-419 93 96 eller via e-post till hjalp@stenbackensboende.se. Du betalar inget för handlingshjälp eller utkörning, bara för varorna.

Equmenia tar också emot torrvaror, konserver och hygienartiklar till sidoentrén V Parkg 3 i stan som vi sedan förmedlar till behövande, utkörning så klart möjlig också där. Behovet är stort och vi behöver mer för att kunna möta dessa tiders växande utmaningar och behov. Du kan även swisha ditt bidrag, märkt ”Skafferiet” till 123 21 267 53, så handlar vi vad som behövs just då.

Må Gud ge oss alla styrka att möta även det svåra!

Denna text publicerades första gången den 28 mars, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.