Equmeniakyrkan Söderhamn

Vi är så tacksamma för Matilda och studenterna från Bollnäs folkhögskola Söderhamn campus som engagerade sig och organiserade gårkvällens ljusmanifestation. Det var en vacker och meningsfull möjlighet för oss alla att sörja de liv som gått förlorade i vår stad till drogmissbruk. Mot bakgrunden av en mörk höstnattshimmel lyste varje ljus med ett starkt och kollektivt budskap att detta svåra problem kräver ett medkännande och uthålligt gensvar från både stat och civilsamhälle. Equmenia och Equmeniakyrkan vill vara med att skapa trygga platser och en bemyndigande miljö för barn, unga och familjer och igenom allt detta vara en katalysator för förändring. Vi har inte alla svar, men vi vill vara en av de många ljusen som försöker bryta igenom mörkret.

“Mörker kan inte fördriva mörker. Endast ljus kan göra det.” — Martin Luther King Jr.

Denna text publicerades första gången den 23 oktober, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.