Equmeniakyrkan Söderhamn

Equmeniakyrkans kör gjorde en efterlängtad comeback i samband med allhelgonahelgen och sjöng änglalikt utspridda över läktarna. Vill du också vara med och dela sångglädjen? Hör hemskt gärna av dig. Nu har vi dragit igång igen med vuxenkören under anpassade former. Vi coronaanpassar övning och uppsjungningen samt när varje grupp övar och håller extra avstånd både vi övning och framföranden. Kommande övningar: sopran/alt övar 11 nov kl. 19.00, tenor/bas övar 18 nov kl. 19.00. Alla övar – med avstånd – 25 nov kl. 19.00. Kören sjunger också givetvis in 1:a Advent tillsammans (där det beroende på då rådande restriktioner kan bli en eller flera gudstjänster)! Vill du vara med kan du skicka oss ett meddelande, eller om du känner Kerstin Åkered, höra av dig direkt till henne (eller kontakta oss så får du kontaktuppgifter). (Obs! Bilden är från ett tidigare framförande innan pandemin, därför hålles inte något avstånd på bilden.)

Denna text publicerades första gången den 4 november, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.